Olen edelleen hereillä - valitettavasti! (kello on 00.28) Väsyttää kyllä älyttömästi, mutten vain saa nukuttua.. Ajatukset pyörivät ja pyörivät.. Oikeastaan olen siitä hieman kiitollinenkin, sillä tajusin, että jos en nyt lataa iPodiani sen akku loppuu kesken kotireissun. Se olisi harmillista! Uskon, että tulen tarvitsemaan musiikki-pakoa muutamaan otteeseen kotikäynnin aikana. Ainakin junamatkat (eli noin neljä tuntia sekä bussit noin 2 tuntia lisää) tulee kuunneltua non-stop. Lisäksi vielä nukkumaan menot, eli noin tunti per yö ja herätys aamulla, eli vielä noin tunti per aamu. Sitten kotikaupunkin sisäiset bussimatkat sekä koiranulkoilutus täytyy ottaa huomioon. Ja jos vielä tapahtuu jotain, mikä vaatii ehdotonta rauhoittumista tai jonka saa kanavoitua ulos vain musiikilla, niin tulee lisäksi vielä maksimissaan kymmenen tuntia. On siis olemassa vaara, että latauksesta huolimatta akku loppuu. Turhauttava ajatus, mutta tälläisiä saan kun en saa nukuttua. Ja siis tämä on helpoimmasta, turhimmasta ja yksinkertaisimmasta päästä. Sisältäen silti matikkaa (pluslaskuja), joka saa mut aina stressaantumaan.

Öh, aamulla on esitelmä enkä ole kyllä tippaakaan valmistautunut. Onneksi en joudu eteen yksin, vaan tukenani on kaksi ryhmäläistäni. Aiheena siis edelleen se tylsä diabetes. Uaah!

Mulla oli äsken joku kuningasajatus, mutta se karkasi. Odottelen tässä hetken ja katson, että mitä tässä tapahtuu. Olen kirjoittanut tätä jo puoli tuntia, koska poikkean koko ajan jossain muualla.
Ainiin piti puhumani läskeistä

(muistilista: tatuoinnit, läski)
Joo noi tohon vaan että muistan puhua kummastakin. Toivottavasti tästä postauksesta ei myöhemmin tuu sellasta, jota kadun, koska kun on noi numerot, nii porukat saattaa huomata jos yhtäkkiä joku katoaa välistä. Ja mulla ei oo tapana sensuroida jälkikäteen.. ew

Ylipaino.
Luin LJ:ssä yhden "tuntemattoman" henkilön journalia, siis henkilö on sellainen jota en tunne mutta joka on kavereissani, koska se kirjoittaa (useimmiten!!) hauskasti.
Tää puhui siitä, kuinka sitä ärsyttää lihavat ihmiset: läskit. Ensin tietysti ärsyynnyin hieman, koska mulla on tapana ärsyyntyä jos puhutaan yleistäen jostain ihmisryhmästä ja varsinkin jos puhutaan noin laajasta ryhmästä. Lihavuus ei kuitenkaan oo mitään maailman harvinaisinta. Tällä oli sitten sellaisia ajatuksia ensin, että hyi kun ällöö ja yök. Ahaa?? Mutta loppua kohden se parani: tuli valtiontaloudelliset ongelmat esiin.
Niitä oon itsekin nyt joutunu miettimään, kun tohon diabetes-juttuun piti ottaa myös yhteiskunnan näkökulma, niin helpoinhan se oli lähteä kustannuksista. Terveydenhuollon resursseista n 11% menee diabetespotilaiden hoitoon. Tästä 11% reilusti yli 80% tyypin 2 diabeteksen hoitoon. Tyypin 2 diabeteshan on osin itseaiheutettua, koska sairastumisriskiä lisää ylipainoisuus ja epäterveelliset elämäntavat (taustalla usein on myös perinnöllinen taipumus sairastua). Eli siis nämä porukat, jotka elävät epäterveellisesti aiheuttavat hirveästi kuluja yhteiskunnalle.. Sairasta sanon minä. En silti tiedä, että mitä sille nyt sitten voisi niin tehdä, kun ei kerta "valistus" meinaa mennä perille enkä todellakaan pysty kannattamaan sitä lakiehdotusta, että epäterveellisesti elävät maksaisivat itse hoitokulunsa. Kuka sitä vahtisikaan?? Hullu ajatus, koska toteutus on niin vaikeaa. (ainakin sellaisen kuvan olen saanut) (ps kello on tällähetkellä 00.49)
En sitten tarkoittanut mitään pahaa. Ihan tiedoksi vain. Mun ulosantini on välillä vähän köyhää. Suosittelen ottamaan huomioon myös kellonajan..
Nyt jätän nämä läskit ajatukset kun mua alkaa itseäkin jo NYT ärsyttää tuo kirjoittamani.... YH!

Tatuoinneista.
Mietin, että kun BB:ssä ne tatuoitiin ne hemmot, niin että miten olisin itse reagoinut jos yhtäkkiä tulis sellainen tilanne, että "nytpä tatuoidaan sutkin". Varsinkin jos en olis koskaan miettinyt ottavani tatuointia. Niinkuin esimerkiksi Hanne. Eihän se ollut koskaan ajatellut tatuoimista, mutta sielä se vaan meni musteen alle. Huimaa! Se kuitenkin pysyy siinä ihossa melkolailla koko elämäs, siis poistuu vaan jos päätät tehdä ihonsiirron, joka ei varmaan sekään ole hirveän miellyttävä kokemus?
Joo, mun tilanne ois tietysti eri, koska oon monesti ajatellut ottavani. En kuitenkaan saa lupaa, niin pakko odottaa siihen 18 vuotispäivään saakka - vähintään.

Mun on varmaan pakko nyt mennä nukkumaan. Silmät ei jaksa enää tarkentaa ja on vähän sumeaa. Tiedä häntä, saanko unta..
Jätän koneen päälle, että iPod latautuu. Toivottavasti herään ajoissa aamulla, niin ehdin jopa tämän sammuttaa.

ps. pappa on villiintynyt.