Jalkapallo
Loppupään pelit eivät sujuneet aivan halujeni mukaisesti. Olen ahdistunut Petitin kommelluksesta pronssipelissä sekä Saksan pronssista. Ne siat ottivat tietysti valttikorttinsa viimeiseen peliin - Oliver Kahn! Kahn on käsittämättömän taitava maalivahti, vaikka tosiaan yhden tuossa pronssipelissä päästikin taakseen.
Minua ahdistaa myös Zinedine Zidane. Olen Ranskan tyttöjä (paitsi siinä Ranska-Espanja pelissä toivoin kylläkin Espanjan pääsevän jatkoon, sillä Espanjan valmentaja on jotain ihaninta!!), mutta eilen oli usko koetuksella ja pelin loppuun mennessä olin kääntynyt jo lähes kokonaan Italian leiriin. Mitä Zizou oikein ajatteli? Ei tuollaista epäurheilijamaista sikailua sovi tuon tason peleissä enää ilmentää. Zidane, niin ei vain tehdä, ei vastustajan päälle vaan tule käydä!

121246.jpg
Zinedine Zidane lensi suihkuun puskettuaan Marco Materazzia vatsaan jatkoajalla.

Loppuottelussa mentiin siis paljon pelkäämiini rangaistuspotkuihin, jotka Italia vei 5-3. Näin ollen petyin ja iloitsin ja olin sekaisin hetken, eikä mistään tullut mitään ja menin nukkumaan turhautuneena.
Zidane pilasi koko pelin - ainakin minulta!

FIFA palkitsee Zidanen turnauksen parhaana pelaajana

Uutiset liittyen Italian MM-kultaan:
Italia juhlii MM-kultaa
Italia mursi rangaistuspotkujen kirouksen
Grosso jälleen Italian sankari
Lippi: Suurinta mitä jalkapallossa voi kokea

Italian joukkuetta koskevat MM-kisa uutiset

Uutiset liittyen Zidanen ulosajoon:
TV-kuvat johtivat Zidanen ulosajoon?
Zidane mökötti pukukopin nurkassa
Neljäs erotuomari ajoi Zidanen ulos
Ranskalaislehdisto häpesi Zidanen ulosajoa
Ranskan Zidane sankarista konnaksi